Fieseler Fi 156 C-3 Storch
Yleistä
Fieseler Fi 156 -yhteyslentokoneen ensilento suoritettiin 24.4.1936. Konemallin ns. yleismalli oli versio C-3 (As.10C/P), joka suunniteltiin vuonna 1940. Versio C-3 oli varustettu aiempia malleja tehokkaammalla As.10P-moottorilla. C-mallissa oli lisäksi MG 15 konekivääri, kiinnitettynä ohjaamon takaikkunaan.
Fieseler Fi 156 soveltui yhteyslentokoneeksi erinomaisesti, sillä se ei vaatinut välttämättä lentokenttää. Koneen lentoonlähtömatka lievässä vastatuulessa oli vain noin 40 metriä, laskussa riitti jopa vain 15 metrin tasainen paikka, esimerkiksi maantie. Maaliskuussa Fi 156 -lentokone laskeutuikin näytösluontoisesti keskellä Berliiniä, Unter den Lindenille, maavoimien päivän (Tag der Wehrmacht) juhlallisuuksissa.
Koneen etureuna- ja jättöreunalaipat olivat aikaansa nähden poikkeukselliset. Koneen siivet voitiin kääntää kuljetusta varten runkoa vasten. Koneen laskutelineen pyörät voitiin talvella korvata suksilla. Laskutelineitten varret oli varustettu öljy- ja jousi-iskunvaimentimilla ja niissä oli noin 450 mm:n joustovara.