Sd.Kfz.10
Yleistä
Alun perin puolitela-ajoneuvojen konseptin suunnitteli saksalainen diplomi-insinööri Ernst Kniepkamp, sotilasajoneuvojen laitoksella (Wa Prüf 6). Ajoneuvovalmistaja Demag suunnitteli vuonna 1934, puolitela-ajoneuvon Sonderkraftwagen 10 (Sd.Kfz.10), toiselta nimeltä leichter Zugkraftwagen 1t (le.Zgkw. 1t). Vuonna 1938 valmistui malli Sd.Kfz.10 Type D7, josta tuli pääasiallisin malli. Ajoneuvo oli tarkoitettu lähinnä maastokelpoiseksi tykinvetäjäksi, jolla oli tarkoitus vetää ensisijaisesti 2cm Flak 30 ilmatorjuntatykkiä, 7.5cm le.IG -jalkaväkitykkiä ja 3.7cm Pak 36 panssarintorjuntatykkiä. Ajoneuvoon mahtui kahdeksan henkilöä varusteineen.
